متاسفانه، معضل ارتعاش و لرزش شدید در بسیاری از زنجیرهای اره، مشکلی جدی و همه‌گیر است. علیرغم آنکه ارتعاش زنجیر شاید در ابتدا قابل اغماض و حتی تحمل باشد، اما دراثر استفاده مکرر از اره‌های زنجیری، این مساله، آسیب‌های جدی از جمله درد، بی‌حسی یا حتی حساسیت شدید به گرما و سرما در سیستم بدنی به خصوص فیزیک دست شما وارد می‌آورد.

ارتعاش چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

ارتعاش در هنگام عملیات برش با نصب سنسورهایی بر روی دسته اره اندازه‌گیری می‌گردد. روش مجموع شتاب وزنی (SWAT)، به‌عنوان روشی استاندارد برای محاسبه ارتعاش استفاده می‌شود. در این روش مجموعه نیروهای خارجی وارد بر مرکز ثقل سیستم، اندازه‌گیری می‌شود و حالات هندسی سیستم، به عنوان یک فیلتر کیفی در این روش به کار گرفته می‌شود.

کاهش ارتعاش در زنجیرهای Oregon

در طراحی و ساخت زنجیرهای Oregon، مقداری از متریال به‌کار رفته در پایین پاشنه برنده‌ها و محل گره دو دندانه حذف شده‌است.

در نتیجه عقب این قسمت زنجیر می‌تواند آزادانه بر روی ریل میله راهنما حرکت کند. زمانی که دندانه برنده یک زنجیر معمولی استاندارد با چوب مماس شود، دندانه برنده به صورت لحظه‌ای بین چوب و ریل میله راهنما گیر کرده و متوقف می‌شود. این توقف باعث آزاد شدن مقدار قابل توجهی انرژی می‌گردد. اما در زنجیرهای Oregon با تکنولوژی Vide-Ban، فضای کم بین زنجیر و میله راهنما همانند یک لرزشگیر عمل نموده و مقدار زیادی از انرژی در این فضا جذب می‌شود. بیش از 20 سال گذشته، Oregon از ابزارهایی ابتدایی‌تر برای اندازه‌گیری ارتعاش استقاده می‌کرد. از آن زمان تاکنون، طراحی زنجیر و ابزار اندازه‌گیری پیشرفت بسیاری داشته‌اند تا اینکه امروز منجر به خلق تکنولوژی بی‌نظیر Vibe-Ban شده‌است که ارتعاش زنجیر را بیش از 25% کاهش می‌دهد.  

چنین ظرافت های کم نظیری در طراحی زنجیرهای Oregon باعث شده است برای چندمین سال متوالی این برند، جزو 5 برند برتر تولیدکنندگان زنجیرهای اره موتوری در دنیا باشد. اره های SKN، با بهره گیری از زنجیرهای Oregon درتمامی مدل های خود، امروزه یکی از بهترین اره بنزینی های مورد استفاده در نقاط مختلف کشور بوده و شرکت سبزکوش نگین، خدمات پس از فروش اره های SKN را در سطح گسترده بر عهده دارد.