(قسمت اول: سرویس موتور، فیلتر هوا و شمع)

سرویس تیلر

برای بررسی و سرویس دستگاه مستقل تیلر، تمامی تیغه ها، تسمه یا زنجیر و اسپراکت ها باید بررسی شوند.

1-  در برخی تیلرها، از تسمه به منظور انتقال قدرت از موتور به سایر قسمت ها استفاده می شود. برای بررسی صحت کار تیلر، فرسودگی و شکستگی احتمالی را در قسمت v شکل بررسی نمایید. همچنین ممکن است لایه ای از تسمه کنده شده باشد. در هر صورت، اگر حتی یک مورد فرسودگی یا پارگی در تسمه مشاهده نمودید حتما آن را تعویض نمایید. در تیلرهایی که از یک جفت تسمه استفاده می شود، هر دو تسمه باید همزمان تعویض شوند.

2-  در برخی موارد از تسمه ها به عنوان کلاچ استفاده می شود. در این صورت در هنگام خلاصی کلاچ تسمه باید به حد کافی شل، و در هنگام درگیری آن به حد کافی سفت باشد. برای اطلاع از میزان کشش تسمه به دفترچه راهنمای تیلر مراجعه نمایید. اگر نتوانستید کشش لازم را در حالت درگیری کلاچ برای تسمه ایجاد کنید، بنابراین تسمه کارآیی خود را از دست داده و باید عوض شود.

3-  جدا از برخی تیلرها که از یک تسمه برای دنده عقب استفاده می کنند، در برخی دیگر از تیلرها، از یک صفحه پلاستیکی یا فیبری برای تغییر جهت حرکت استفاده می شود. خرابی و پوسیدگی این صفحات نیز باید بررسی شود. در تمامی تیلرها باید توجه شود تغییر جهت حرکت به عقب تنها تحت کنترل راننده انجام گیرد. در غیر صورت کار با تیلر می تواند خطرآفرین باشد. همچنین روانکاری واحد انتقال قدرت باید همواره مد نظر باشد.

4-  تیلرهای BCS عمدتا از یک کلاچ خودکار (بدون زنجیر و تسمه) استفاده می کنند. این کلاچ ها به وسیله تغییر طول سیم کلاچ تنظیم می شوند. در این مورد بهتر است تنظیم کلاچ را به تعمیرکار خبره بسپارید. در این تیلرها سطح روغن ترانسمیشن ها نیز باید با استفاده از گیج روغن بررسی شوند. برای اطلاع از روغن مصرفی باید دفترچه راهنما مراجعه نمایید. اما اگر دفترچه راهنما ندارید از روغن SAE 85-90 درجه GL5 استفاده کنید.

5-  شفت و محور تیغه را به همراه بوش  و ملحقات امتحان نمایید. هیچ گونه نشتی روغن و خراشیدگی نباید وجود داشته باشد. آلودگی های اطراف شفت، می تواند مانع کارکرد صحیح دستگاه شود.

6-     اگر تیلر دارای چرخ های پنوماتیک (بادی) است فشار باد تایر باید در حدودpsi  18-15  باشد.

روشن کردن و تست کردن

1-    سطح روغن را بررسی کنید و در صورت نیاز روغن اضافه نمایید.

2-  یک چهارم از باک سوخت را پر کنید، 5 دقیقه دستگاه را ثابت نگه دارید تا از عدم نشتی روغن مطمئن شوید سپس بقیه باک را پر کنید.

3-  دستگاه را طبق دفترچه راهنما روشن کنید. اگر پس از چند دفعه موفق به روشن کردن موتور نشدید، از روغن موتور استفاده کنید. به این ترتیب که فیلتر هوا را خارج نموده، مقداری روغن موتور در دریچه کاربراتور بریزید و دوباره فیلتر هوا را نصب نموده و موتور را روشن کنید. اگر باز هم موتور روشن نشد دستگاه را به یک تعمیرکار ارجاع دهید.

4-    وسایل ایمنی تیلر را بررسی نمایید. همچنین حرکت تیغه ها را کنترل کنید.

5-    موتور را خاموش کرده و روغن موتور را تخلیه نمایید.

6-  روغن موتور را اضافه کنید. اگر در دمای زیر 40 درجه کار می کنید از روغن موتور SAE 10-30 اگر در دمای بالای 40 درجه کار می کنید از روغن موتور  SAE 30 استفاده نمایید.

7-  موتور را روشن کرده و چند دقیقه اجازه دهید تا کار کند. در موتورهای هوندا اغلب از روغن موتورهای SAE 10-30  در کل سال استفاده می شود. با این حال همواره باید طبق دفترچه راهنما از دستگاه استفاده نمایید.

8-    در این مرحله سرویس دوره ای انجام شده و تیلر آماده کار می باشد.