SF- وارانتی سرویس و نگهداری موتورهای بنزینی، 1980

استاندارد SF به موتور ماشین های شخصی و برخی کامیون ها و تراکتورهای با موتور مدل 1980 تا 1988 با در نظر گرفتن مشخصات ساختاری اشاره دارد. روغن هایی که برای سرویس این موتورها تولید شده اند، در مقایسه با روغن هایی که حداقل ویژگی های استاندارد API را دارند (دسته SE)، دارای پایداری اکسیداسیون و خاصیت ضد سایشی بیشتری می باشد. این روغن ها از موتور در برابر خوردگی، زنگ و رسوبات محافظت می کنند. از روغن موتورهای دارای استاندارد SF می توان در مواردی که روغن موتورهای SE، SD و SC پیشنهاد می شوند، استفاده کرد.

SG- وارانتی سرویس و نگهداری موتورهای بنزینی، 1989

استاندارد SG به موتورهای بنزینی ماشین های شخصی، کامیون های و تریلی های سبک با در نظر گرفتن ویژگی های ساختاری اشاره دارد. ویژگی کیفی روغن های گروه SG شامل ویژگی های کاربردی گروه CC استاندارد API نیز می شود. سازندگان برتر موتورهای بنزینی حتی به روغن هایی مطابق با استانداردهای برتر روغن موتور های دیزل نظیر CD نیز نیاز دارند. روغن های با استاندارد SG کنترل بهتری بر رسوب روغن بر روی موتور، اکسیداسیون روغن و فرسایش موتور نسبت به مدل های قبلی دارند. همچنین این روغن ها می توانند موتور را  در برابر خوردگی و زنگ محافظت کنند. از روغن های با استاندارد SG می توان در مواقعی که روغن های SF، SE و SF/CC توصیه می شوند نیز استفاده کرد.

سرویس اقتصادی موتورهای دیزلی

CC- سرویس موتورهای دیزل

روغن های گروه CC به منظور سرویس موتورهای دیزلی دستگاه های سنگین و متوسط با توربوشارژر، سوپرشارژر و خودهواده استفاده می شوند. این روغن ها در سال 1961 معرفی شدند و از بلبرینگ ها در مقابل خوردگی و فرسایش در دمای بالای موتورهای دیزل جلوگیری می کند.

CD- سرویس موتورهای دیزل

روغن های گروه CD برای موتورهای دیزلی توربوشارژ، سوپرشارژ و خودهواده استفاده می شود که در این موتورها کنترل سایش و خوردگی بسیار مهم است یا از سوخت هایی با کیفیت های بسیار متفاوت و درصد سولفور بالایی استفاده می شود. این روغن ها در سال 1955 معرفی شدند و از بلبرینگ ها در مقابل خوردگی و فرسایش در دمای بالای موتورهای دیزل جلوگیری می کند.

CD-II سرویس موتورهای دیزلی سنگین دو زمانه

سرویس موتورهای دو زمانه دیزلی به روغن های با کیفیتی نیاز دارد که به طور مؤثری از موتور در برابر سایش و خوردگی محافظت کند. روغن های گروه CD-II این ویژگی را دارند و در مواردی که روغن موتورهای گروه CD پیشنهاد می شوند نیز می توانند استفاده گردند.

CE- سرویس موتورهای دیزل، 1983

از این روغن ها برای سرویس موتورهای دیزلی سنگین با توربوشارژر و سوپرشارژر که از سال 1983 ساخته شده و تحت هر دو شرایط سرعت کم- بار زیاد و بار زیاد- سرعت کم کار می کنند، استفاده می شود. روغن های گروه CE در مواردی که روغن موتورهای گروه CD پیشنهاد می شوند نیز می توانند استفاده شوند.