12 فاکتور موثر در تعین قیمت تیلر کلتیواتور باغی

 

فهرست محتویات
1.روش های اجرای عملیات شخم زدن خاک در باغ و مزرعه
2.  12 فاکتور تعیین کننده قیمت دستگاه تیلر کلتیواتور
3.بررسی تفاوت قیمت تیلر کلتیواتور با موتور بنزینی و تیلر کلتیواتور با موتور دیزل

 

مقدمه

شکی نیست که بودجه همیشه محدودیت دارد. از طرفی ضروری نیست برای انجام و اجرای عملیات ها کشاورزی و باغی که به طور معمول هر سال تکرار می‌شوند دستگاهی را خریداری کنید که فقط گران باشد یا آپشن ها و امکاناتی داشته باشد که هرگز قرار نیست از آنها استفاده نمایید. در مبحث انتخاب ماشین های کشاورزی و باغی همیشه به یاد داشته باشید لزوما بهترین ماشین یا دستگاه، گران ترین یا فول آپشن ترین آن نیست. بنابراین حتما قبل از خرید درباره نیازهای خود تحقیق کنید تا از خرید خود رضایت کامل را داشته باشید.

شما به عنوان کشاورز یا باغدار، صاحب یک کسب و کار هستید و برای انجام دادن عملیات های کشاورزی و باغی خود باید مناسب ترین ادوات و ماشین های کشاورزی را انتخاب کنید و به فکر کسب بالاترین بهره وری در سلامت و میزان تولید و درآمد زایی بیشتر برای خود باشید. در زمان انتخاب هم باید خاطرتان از راحتی و ایمنی کار با ماشین ها و ادوات کشاورزی و باغی کوچک آسوده باشد.

در این مقاله با بررسی فاکتورهای متمایز کننده تیلر کلتیواتورهای کشاورزی و باغی سعی داریم به شما کمک کنیم تا با پرداخت کمترین هزینه بهترین و مناسب ماشین یا دستگاه تیلر کلتیواتور خود را انتخاب کنید و از خرید خود کاملا راضی باشید و عملیات  شخم باغ یا مزرعه کوچک یا باغچه خودتان را به بهترین نحو انجام بدید.

 tiller operation +عملیات پرهزینه خاکورزی

تصویر 1: مدیریت کسب و کار کشاورزی و باغی  

 

پیشنهاد ما برای مطالعه بیشتر

راهنمای انتخاب و خرید بهترین دستگاه تیلر کولتیواتور باغی 

راهنمای انتخاب و خرید بهترین تراکتور دو چرخ 

 

 

روش های اجرای عملیات شخم زدن خاک در باغ و مزرعه

از گران ترین و هزینه بر ترین عملیات ها در مزارع و باغات، شخم زدن خاک است. به دلایلی می‌توانم توصیه کنم به دنبال خرید دستگاه تیلر کلتیواتور نباشید:

1.زمین یا باغ شما وسعت زیادی دارد. بنابراین، خرید تراکتور به همراه ادوات خاکورزی را بررسی کنید.

خرد بودن اراضی کشاورزی و باغی  

تصویر 2: خرد بودن اراضی در ایران

2.ارگونومی استفاده از دستگاه و حفظ سلامت بدنی تان از معیارهای مهم در انتخاب دستگاه مناسب است. بنابراین، تراکتورهای دو چرخ گزینه مناسبی هستند.

 شرایط سخت کار شخم زدن

تصویر 3: کارکرد تیلر کلتیواتور کشاورزی و باغی در شرایط سخت

3.هیچ سر رشته و آشنایی با استفاده از موتورهای دیزل و بنزینی ندارید. بنابراین، درخواست خدمات کشاورزی و باغی از شرکت ها و تعاونی های ارائه کننده خدمات مکانیزاسیون در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می کند و البته به خاطر نداشتن تخصص به صلاحتان است از این خدمات استفاده کنید تا با ضرر مالی مواجه نشوید.

 خدمات کشاورزی مکانیزه

تصویر 4: خرید یا اجاره ماشین های کشاورزی و باغی

اگر پاسخ شما به حتی یک مورد از این سه گزینه مطرح شده بله و تایید است باید به سراغ راهکارهای مناسب تری برای اجرای عملیات شخم زمین یا باغ خود باشید. شرح بیشتر این که برای زمین ها و باغات وسیع باید از تراکتور و ادوات خاکورزی مناسب تر استفاده کنید. تراکتورهای انواع و اسب بخار متنوعی دارند که متناسب با نیازهای خودتان می‌توانید انواع ادوات شخم با عرض کارهای مختلف را روی آنها سوار کنید. برای سطح کشت های وسیع که با محدودیت های زمانی اجرای عملیات مواجه می شوید تراکتورها اثربخشی و بهره وری بالاتری دارند. اگر زمین یا باغ شما خیلی هم وسیع نیست بدانید که تراکتورهای دو چرخ ارگونومی بسیار بالا و ایمنی صد درصدی را برای شما فراهم می‌کنند و قطعا انتخاب بهتری در مقایسه با تیلر کولتیواتور ها هستند. نکته سوم به این موضوع اشاره دارد که لازم نیست حتما یک دستگاه بخرید استفاده از خدمات کشاورزی که دیگران ارائه می‌دهند منجر به کاهش هزینه های شما و صرفه جویی در زمان شما خواهد شد. چون خدمات مورد نیاز خود که همان شخم زدن باغ یا زمین باشد را دریافت کرده اید بدون اینکه با مشکلات سرویس، تعمیر و نگهداری و خرابی دستگاه تیلر کلتیواتور مواجه باشید. تصمیم صحیح در این شرایط آن است که برای شخم زدن زمین یا باغ خود از شرکت های خدماتی درخواست کنید عملیات شخم زمین شما را انجام دهند. این شرکت ها علاوه بر اجرای عملیات به شما توصیه هایی برای بهبود کشت شما خواهند داد. بنابراین، فرصت های خودتان را برای کسب دانش و مهارتی که توانستید از شرکت خدمات مکانیزاسیون دریافت کنید از دست ندادید و بر موضوع تولید محصول کشاورزی خود متمرکز شدید. این اقدام شما یک فرآیند برونسپاری در مدیریت مزرعه یا باغ است از مهارت خود در مدیریت کسب و کارتان لذت ببرید.

اگر برای خرید یک دستگاه تیلر کلتیواتور مصمم هستید وارد لینک "راهنمای انتخاب و خرید بهترین تیلر کولتیوتور" شوید و مطابق با شرایط کاری و نیازهای خود بهترین مدل تیلر کلتیواتور را انتخاب کنید و برای خرید به نزدیک ترین نمایندگی شرکت سبز کوش نگین در استان محل سکونت یا اشتغال خود مراجعه نمایید.

در ادامه این مقاله 12 فاکتور موثر در تعین قیمت نهایی دستگاه های تیلر کلتیواتور را بررسی می‌کنیم. اطلاعات و جزییاتی که در اینجا مطالعه می‌کنید در سطح تخصصی و فنی به شما این امکان را می‌دهد که به صورت تکنیکال یک دستگاه تیلر کلتیواتور را بررسی کنید و با دانستن پاسخ این سئوال که برای چه فاکتورهایی از ساخت تیلر کلتیواتور بها و هزینه بیشتری را پرداخت می‌کنید با آگاهی کامل خرید کنید.

 

12 فاکتور تعیین کننده قیمت دستگاه تیلر کلتیواتور

در بحث انتخاب تیلر کلتیواتور مناسب باید به شرایط کاری خودتان و نیازهایی که داشتید توجه کنید و در پایان به نتایج کلی در انتخاب دستگاه دست خواهید یافت. اما بحث شناخت صحیح یک دستگاه و قابلیت های آن در زمان خرید و گرفتن تصمیم نهایی این که از کدام برند یا مدل خرید کنم بسیار پیچیده تر و فنی تر است و لازم است از فردی خبره مشاوره بگیرید. البته ما بخشی از نکات را در این مقاله برای شما شرح خواهیم داد. در اینجا انتخاب این که موتور دستگاه بنزینی باشد یا دیزل دیگر مطرح نیست بلکه به دنبال آن هستیم بدانیم کدام مدل موتور دیزل یا بنزینی را با چه خصوصیاتی و با چه قیمتی خریداری کنیم به صلاح کارمان است. معمولا افرادی که آشنایی عمومی با دستگاه دارند و یا اولین خرید تیلر کلتیواتور را تجربه می‌کنند با فاکتورهایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد آشنا نیستند یا کمتر آشنا هستند.

1.کیفیت مواد اولیه و ساخت اجزای اصلی دستگاه تیلر کلتیواتور

در اینجا فرض کردم با اجزای اصلی دستگاه تیلر آشنا هستید. اگر اینطور نیست وارد لینک اجزای اصلی دستگاه تیلر کشاورزی باغی شوید.

مواد اولیه و تکنولوژی ساخت و تولید تمام اجزای تیلر کلتیواتور در قیمت تمام شده دستگاه موثر است. برخی آیتم های اصلی در عمر کاری طولانی تر دستگاه اثر مستقیم دارند و خیلی دیرتر ماجرای تعمیرات و تعویض قطعات مطرح می‌شود. بالاتر بردن کیفیت مواد یا کسب تکنولوژی های ساخت قدرتمند تر مستلزم صرف هزینه های بالاتر برای تولید کننده است. بر این اساس، بهای تمام شده کالا بیشتر خواهد بود. از آیتم های اصلی مطرح برای دستگاه تیلر کولتیواتور می‌توان موارد زیر را بررسی کرد:

2.عمر کاری موتور تیلر کلتیواتور چقدر است؟

موتور قلب دستگاه تیلر است و وظیفه تامین توان را به عهده دارد. از کار افتادن موتور برابر با توقف کامل اجرای عملیات شخم زنی است. قاطعانه می‌توان گفت موتور تیلر کلتیواتور بیشترین سهم را در تعین قیمت دستگاه دارد. در بررسی جزییات باید گفت که تک تک قطعات و بخش های موتور در میزان عمر کاری یک موتور موثر هستند. عمر کاری بالاتر ناشی از کیفیت بالاتر ساخت و تولید قطعات است، حتی زمانی که در ظاهر دو موتور شبیه به هم باشند ممکن است درجه کیفی ساخت متفاوتی از آنها عرضه شده باشد. بنابراین، تنها چاره کار آن است که از یک عرضه کننده معتبر دستگاه تیلر کلتیواتور خودتان را خریداری کنید.

در مواجهه با ادوات و ماشین های کشاورزی بحث سرویس، تعمیر و تعویض قطعات اجتناب ناپذیر است و هیچ موتور یا ماشین فعالی در بخش کشاورزی و باغی با عمر نامحدود وجود ندارد. چون شرایط کاری بسیار سخت است. شرایط کار و عملیات شخم زنی دستگاه تیلر نیز از سخت ترین، انرژی بر ترین و مستهلک ساز ترین عملیات ها محسوب می‌شود. موتور باید به صورت ممتد زیر بار باشد تا تیغه ها بتوانند خاک را هم‌بزنند. اگر دستگاه تیلر کلتیواتور مجهز به موتوری با عمر کاری کم و کیفیت پایین خریداری کنید بدون شک هزینه های تعمیر و تعویض آتی شما بیشتر خواهد بود. همچنین، به دلیل اینکه موتور عمر کاری کوتاه تری دارد باید دوره بازگشت سرمایه کوتاه تری را نیز در نظر بگیرید. دوره بازگشت سرمایه یا دوره بازپرداخت سرمایه به معنی این است شما یک ماشین یا دستگاه کشاورزی را به عنوان سرمایه ثابت کسب و کار کشاورزی یا باغداری خودتان خریداری می‌کنید و آگاه هستید که این سرمایه ثابت شما یه عمر مصرفی دارد. بر اساس تخمین عمر مصرفی این ماشین یا دستگاه کشاورزی یا باغی باید به فکر جایگزین کردن آن برای ادامه فعالیت های کسب و کار کشاورزی و باغداری خودتان باشید. بودجه مورد نیاز برای جایگزینی باید از محل درآمدهای شما تامین شود. آیا در کوتاه مدت می توانید درآمدی داشته باشید که امکان جایگزین کردن ماشین کشاورزی یا تیلر کلتیواتور باغی تون را فراهم کند یا خیر؟ با جواب به این سئوال درباره افزایش یا کاهش بودجه خرید تیلر کلتیواتور باغی تصمیم بگیرید.

درباره هزینه های تعمیرات هم باید دیدگاه مشابه داشته باشید. موتوری که زودتر خراب می‌شود به معنای ایجاد هزینه های بیشتر و هدر کردن زمان کاری بیشتر از شما است. به یاد داشته باشید در مورد موتور های تیلر تنها سه نوبت می‌توانید سیلندر را تراش بزنید. نوبت بعدی، اگر سیلندر آسیب دیده باشد با هزینه سنگین تعویض سیلندر مواجه خواهید بود. در برخی مدل های موتور دستگاه های کشاورزی، رینگ و پیستون سایز 50 اصلا عرضه نمی‌شود چون شرکت سازنده تعمیر اساسی موتور را از نظر هزینه ای به صلاح نمی‌داند و باید موتور به طور کامل جایگزین گردد. نظر عموم بر این است که خراب شدن زیاد یک موتور مادامی که قطعات یدکی ارزان در بازار موجود هست اهمیت چندانی ندارد. در پاسخ باید گفت از دست دادن زمان کاری شما خودش معادل هزینه است و اگر اینطور فکر نمیکنید باید درباره اصول مدیریت کسب و کارتان تجدید نظر کنید.

فرض کنید تیلر همان تاکسی است که باید به وسیله آن مسافرکشی کنید. مادامی که تاکسی شما خراب باشد هیچ مسافری نمی‌توانید جابجا کنید هزینه های خرد و خوراک و روزمره زندگی هم که در طول دورهی زمانی خرابی متوقف نمی‌شوند! اگر قطعه یدکی مناسب سریع به دستتان نرسد چه؟ یک ایده خوب داشتن دو تاکسی است. با این ایده، مشاهده کردم که برخی ارائه کنندگان خدمات شخم در باغات که باید در مدت زمان کمی برای باغات زیاد خدمات شخم زنی ارائه کنند یک موتور یدکی دارند که به محض خراب شدن موتور در حال کار و نیاز به تعمیر اساسی، موتور دیگر جایگزین می‌گردد. آیا این شیوه مناسب شرایط کاری شماست؟ بهتر نیست موتور با کیفیت تری را انتخاب کنید که عمر کاری بالاتری داشته باشد و دوره بازگشت سرمایه طولانی تری را در اختیار شما بگذارد؟ شاید هم بگید در مواجهه با هزینه های پیش بینی نشده تعمیرات می‌توانم تامین بودجه کنم اما در حال حاضر بودجه اولیه کمی برای خرید دستگاه تیلر کلتیواتور دارم با موتور ضعیف تر هم فعلا کارم را راه بندازم تا بعد. هر کدام از این احوالات ممکن است تصمیم شما را در خرید تغییر بدهد. نکته مهم آن است که آگاهانه تصمیم بگیرید.

3.گیربکس تیلر کلتیواتور

گیربکس تیلر کلتیواتور شامل یک پوسته چدنی و تعدادی دنده و شافت است. تیلر کلتیواتور در شرایط سختی شخم زنی می کند و هر لحظه ممکن است یک سنگ یا مانعی سخت در مسیر شخم قرار داشته باشد که منجر به شکستن پوسته گیربکس شود یا دنده های داخلی به خاطر فشار زیادی که باید متحمل شوند دچار خرابی و شکستگی شوند. کیفیت ساخت پوسته، دنده ها و شافت های گیربکس تعیین کننده عمر کاری و افزایش یا کاهش قیمت تیلر کلتیواتور شماست. ضخامت پوسته گیربکس (در نتیجه وزن پوسته گیربکس) اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت گیربکس تیلر کلتیواتور است که تولید کنندگان می‌توانند آن را تغییر بدهند تا قیمت رقابتی تری به بازار بدهند. کم بودن ضخامت پوسته به معنای احتمال بیشتر شکستگی آن است.

متاسفانه قیمت رقابتی ارائه شده توسط عرضه کنندگان، لزوما به معنای این نیست که کالای خوبی هم به شما عرضه می کنند. در زمان انتخاب و خرید ادوات و ماشین های کشاورزی و باغی توجه کنید آیا عرضه کننده عمده یا صاحب یک برند در بازار حاضر است کیفیت را قربانی رقابت قیمتی کند یا خیر؟ پاسخ دادن به این سئوال برای مصرف کننده ای که از جزییات بازار ماشین های کشاورزی و باغی مطلع نیست مشکل است. اما فروشگاه داران و بازاری ها یا کشاورزان و باغداران با تجربه به خوبی شرکت ها و برندهای عرضه کننده را می‌شناسند و در این باره می‌توانند مشاوره خوبی به شما بدهند. یک روش ساده تر هم این است که بدانید نام های تجاری یا برندهایی که به طور موقت در بازار هستند عموما قابل اطمینان نیستند، بنابراین درباره برند تجاری معتبر تحقیق کنید.

4.باتری تیلر کلتیواتور

باتری دنیای گسترده ای دارد. تولید کنندگان باتری ها، بسته به کم و کیف تولید طیف قیمتی بزرگی را می‌توانند ارائه دهند. با توجه به مشکلات زیاد نگهداری و انتقال باتری های اسیدی، این نوع باتری در دستگاه های تیلر کلتیواتور با باتری های اتمی یا سیلد جایگزین شده اند. باتری سیلد یا همان اتمی به صورت پلمپ عرضه می شود و به جای داشتن شش درپوش جداگانه، درپوشی یکپارچه دارد و نیازی به افزودن آب مقطر ندارد. برای اطلاعات تکمیلی تر مقاله "نگهداری و استفاده بهینه از باتری دستگاه" را مطالعه کنید.

وظیفه باتری ذخیره انرژی به صورت الکتروشیمیایی است. در باتری ها چرخه اکسایش و کاهش در بین دو نوع فلز سبب انتقال الکترون می شود. این چرخه مسئول شارژ و دشارژ شدن باتری هم هستند، به صورتی که اگر در مسیر انتقال الکترون یک بار یا مصرف کننده قرار بگیرد باتری دشارژ می شود و اگر باتری به منبع برق وصل شود شارژ خواهد شد. استهلاک، اتلاف ها و خرابی هایی که با گذر زمان برای باتری به وجود می‌آید سبب از کار افتادن تکرار چرخه خواهد شد و باید باتری اسقاط شود. قصد ورود به جزییات کارکرد باتری ها رو نداریم اما آنچه که باید درباره باتری در زمان خرید دستگاه تیلر کلتیواتور مورد توجه شما قرار بگیرد همین عمر کاری باتری و ویژگی های عملکردی است که مستقیما به کیفیت مواد و نوع باتری باز می‌گردد. از کار افتادن باتری تیلر کلتیواتور نیز به معنای از کار افتادن دستگاه است. بنابراین از جمله اجزای کلیدی برای تیلرهای استارتی محسوب می شود. 

5.لاستیک تیلر کلتیواتور و میزان سرعت حمل و نقل

سایز لاستیک اولین آیتم تعین کننده قیمت لاستیک و در نتیجه موثر در تغییر قیمت تیلر کلتیواتور است. واضح است که هر چه لاستیک با سایز بزرگ تر تقاضا کنید هزینه بیشتری را هم باید بپردازید. چه سایز لاستیکی واقعا برای شما مورد نیاز است؟ یادآوری می کنم که چرخ لاستیکی یا تایر تیلر کلتیواتور تنها برای حمل و نقل کاربرد دارد و در زمان اجرای عملیات شخم با مجموعه تیغه و نگهدارنده ها جایگزین می شود. بنابراین باید توجه شما به موضوع حمل و نقل و بارکشی توسط دستگاه تیلر باشد تا تصمیم صحیح را بگیرید. سایز بزرگتر تایر سبب می شود تا با هر دور گردش محور مسافت بیشتری را به جلو حرکت کنید. در مقایسه چرخ تیلر در دو سایز کوچک و بزرگ در یک دنده حرکت یکسان نتیجه حاصل مسافت طی شده کمتر با چرخ کوچک و مسافت طی شده بیشتر با چرخ بزرگ است.

6.ضخامت رینگ چرخ تیلر کلتیواتور

رینگ چرخ تیلری از آیتم هایی است که متاسفانه برخی تولید کنندگان با کاهش ضخامت ورق مورد استفاده در تولیدش برای کاهش هزینه ها و در نتیجه قیمت دستگاه تیلر کلتیواتور تلاش می‌کنند. ضخامت رینگ چرخ تیلر باید برای تحمل وزن دستگاه و بارهایی که بر تایر وارد می‌شود مقاومت و استحکام لازم را داشته باشد در غیر این صورت رینگ چرخ دچار خرابی و شکستگی می گردد.

 اهمیت ضخامت رینگ چرخ

تصویر 5 : مقایسه وزن رینگ چرخ تیلر کلتیواتور

7.تیغه های فولادی تیلر کولتیواتور (تعداد و وزن)

تیغه ها یا صفحاتی که برای اجرای عملیات شخم ساخته می‌شوند باید در مقابل سایش شدید سختکاری شوند در غیر اینصورت دوام لازم برای ارائه عمر کاری مناسب را نخواهند داشت و خیلی زود دچار تغییر ظاهر (دفورمه شدن) و شکستگی می‌شوند. کیفیت و تعداد تیغه هایی که همراه با دستگاه تیلر عرضه می‌شوند در قیمت گذاری موثر است. علاوه بر کیفیت تولید تیغه، هر چه عرض کاری دستگاه تیلر کلتیواتور بیشتر باشد قیمت دستگاه گرانتر خواهد بود.

8.این روزها تیلر کلتیواتور ها پا را از گلیم خود درازتر کرده اند.

این روزها آپشن ها و امکانات دستگاه تیلر کلتیواتور خیلی فرا تر از نام و اهداف اولیه طراحی و تولید آنها رفته است. دستگاه تیلر یا کلتیواتور اولیه تنها با گرفتن نیروی دورانی و چرخشی از میل لنگ موتور، مجموعه تیغه را در خاک می گرداند و وظیفه دیگری را به عهده نمی‌گرفت. اما با افزوده شدن گیربکس، محور خروجی PTO و مجهز شدن تیلر کلتیواتورها به چند دنده سرعت، به مرور برای مصارف بارکشی، پمپ آب، سمپاشی، گاوآهن، نهر کن و غیره هم به کار گرفته شدند.

وجود یک شافت هزار خاری یا همان شافت PTO که حرکت دورانی را برای پمپ ها، ژنراتورها و غیره فراهم می کند سبب شده تا هر روز تیلر کلتیواتور به یک دستگاه تراکتور دو چرخ نزدیک تر گردد. اگرچه هنوز کمبودها و نواقص زیادی در ارگونومی و ایمنی طراحی آنها باقی است.

آیا تمام این امکانات و اجزای اضافی برای شما کارایی دارد؟ سالانه چند نوبت ممکن است از امکانات اضافی دستگاه تیلر کلتیواتور استفاده کنید؟ توصیه من این است زمانی بودجه بیشتری برای خرید دستگاه تیلر کولتیواتور اختصاص دهید که لازم باشد از امکانات بیشتری استفاده کنید. انجام چندین نوع عملیات با یک دستگاه می‌تواند به معنای کاهش هزینه سرمایه گذاری محسوب شود. بنابراین در دوره بازگشت سرمایه عملکرد مدیریتی بهتری برای شما رقم می خورد.

9.برند یا نام تجاری دستگاه تیلر کلتیواتور

زمانی که نام تجاری یا برند یک محصول به جایگاه مناسبی بین مشتریان خود می رسد فروشندگان زحمت کمتری را برای متقاعد کردن مشتری برای خرید یا معرفی آن صرف می‌کنند. از طرفی با توجه به این که محصول شناخته شده است حاشیه سود بیشتری را هم برای خود قائل می‌شوند. این موضوع دلیل آن نمی‌شود که درباره قیمت تیلر کلتیواتورهای برند در بازار ایران تحقیق نکنید و از چند فروشگاه قیمت را نپرسید. علاوه بر این اقدام، حتما درباره خدمات ارائه شده همراه با دستگاه به نامی که قصد خرید آن را دارید پرس و جو کنید.

10.خدمات پس از فروش تیلر کلتیواتور خدمات حفظ سرمایه شما

در بازار ایران به خاطر مشکلات و موانع زیاد تجاری و سیاسی، شاهد عدم ثبات و عدم پایداری حضور شرکت ها، برندها و کالا ها هستیم. این موضوع سبب می‌شود تضمینی برای بهره مندی مصرف کننده از خدمات پس از فروش و گارانتی وجود نداشته باشد. از سوی دیگر ارائه این خدمات برای شرکت ها بسیار پر هزینه هستند. نبود این خدمات و در نتیجه کم تر شدن قیمت دستگاه تیلر کلتیواتور مزیتی برای خریدار به حساب نمی‌آید بلکه ریسک عدم بهره گیری از مزایای خرید دستگاه را بالا می‌برد. توصیه می کنم از شرکت های متعهد به خدمات پس از فروش ماشین ها و ادوات کشاورزی را خریداری کنید تا ریسک سرمایه گذاری خودتان را کاهش بدید. ابزار و ماشین های کشاورزی در بخش سرمایه های ثابت کسب و کار شما به حساب می‌آیند. خرید دستگاهی که معیوب باشد و نتوانید از آن برای تولید محصولات کشاورزی و باغی استفاده کنید کسب و کارتان را متضرر می کند.

11.تامین قطعات یدکی مسئولیتی پر هزینه و کم بازده برای تامین کننده

مسئولیت تامین کردن قطعات یدکی ماشین ها و ادوات کشاورزی نیز از مباحثی است که در بازار عرضه ماشین های کوچک باغی و زارعی کمتر عرضه کننده ای تمایل دارد آن را به عهده بگیرد. طبیعی است که متعهد شدن شرکت عرضه کننده برای تامین قطعات یدکی منجر به افزایش قیمت دستگاه آن شرکت گردد.

12.نرخ تبدیل ارز و هزینه های حمل و نقل بین المللی و ملی منجر به افزایش قیمت ها می‌شود.

نبود ثبات در بازار ارز، کاهش ارزش پول ملی و تورم در ایران دلیل اصلی در افزایش قیمت ها است. موضوع افزایش قیمت ارزی کالاهای وارداتی هم در مقاطعی از زمان مزید بر علت می‌گردد. همچنین، افزایش تعرفه های حمل و نقل بین المللی یا در برخی زمان ها نبود کانتینر حمل مناسب برای انتقال دستگاه ها از شرکت تولید کننده تا توزیع کننده یا تعرفه های گمرکی، سیاست گذاری دولت ها و غیره منجر به افزایش بهای تمام شده کالاها می‌گردد. این عامل به طور کلی منجر به افزایش قیمت دستگاه تیلر کلتیواتور می‌گردد.

 

بررسی تفاوت قیمت تیلر کلتیواتور با موتور بنزینی و تیلر کلتیواتور با موتور دیزل

انتخاب دستگاه تیلر کلتیواتور با موتور بنزینی یا موتور دیزل سهم اساسی در تعین قیمت کلی دستگاه خاکورز دو چرخ دارد. اصولا در عملیات خاکورزی موتورهای دیزل به خاطر گشتاور بالاتر عملکرد بهتری دارند و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اما موتورهای بنزینی با قدرت کمتر برای کشاورزان و باغداران مزیت های قابل توجهی و غیر قابل چشم پوشی را فراهم می‌کنند که در اجرای عملیات هایی با نیاز گشتاوری پایین تر انتخاب موتور بنزینی را برایشان توجیه پذیر می کند. از جمله این که موتورهای بنزینی سبک تر هستند و روشن شدن آنها در فصل سرما آسانتر است.

ممکن است در شرایطی که حتی قدرت یا توان دو نوع موتور بنزینی و دیزل برابر و مساوی است، موتور بنزینی از نظر قیمت یا بهای تمام شده 60 درصد از یک موتور دیزل ارزانتر باشد. در بین دستگاه های تیلر کلتیواتور مشاهده می‌شود که قیمت دستگاه تیلر کلتیواتور بنزینی 13 اسب بخار در مقایسه با یک تیلر کلتیواتور 10 یا 12 اسب دیزل گاهی تا 20 درصد ارزانتر باشد. عوامل بسیار زیادی در اختلاف قیمت ناشی از انتخاب موتور تیلر کلتیواتور موثر هستند و این تفاوت های قیمتی در بازار نرمال است.

استارتی یا هندلی بودن موتور های دیزل نیز اختلاف قیمتی قابل توجهه 15 تا 20 درصدی را ایجاد می کند. به این معنا که در شرایط کاملا مساوی در مقایسه دو نوع موتور استارتی با موتور هندلی، یک تیلر استارتی 15 تا 20 درصد گرانتر از نوع هندلی عرضه می شود.

در صورتی که مصرف کننده گرامی با این نکات ظریف و مهم آشنایی لازم را نداشته باشد ممکن است یک دستگاه تیلر کلتیواتور بنزینی هندلی با قدرت به ظاهر بالا برای مثال 13 اسب بخار با چرخ کوچک ارزشمند تلقی کند در حالی که در واقعیت ذهن او به خطا برده شده و متاسفانه ممکن است این دستگاه ارزان را گرانتر خریداری کند. این در حالی است که یک تیلر دیزل استارتی با قدرت 9 اسب بخار مجهز به چرخ بزرگ گاها تا 2 برابر نوع تیلر بنزینی ذکر شده قیمت گذاری شود.